+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Arašídy pražené

Přestože jsou arašídy ve skutečnosti luštěnina patřící do stejné čeledi jako fazole a hrách, většina lidí je řadí automaticky mezi oříšky. Dokonce se jedná o celosvětově nejkonzumovanější "oříšky", které se využívají jak v běžné kuchyni tak i do nejrůznějších čokoládových tyčinek. Ve skutečnosti arašídy tvoří více než 2/3 veškeré spotřeby ořechů v USA a více než polovina vypěstovaných arašídů se zpracuje do arašídového másla. Arašídy mají dlouhou historii sahající více než 3500 let do minulosti, kdy byla jejich domovinou Jižní Amerika. Dnes se tato rostlina pěstuje po celém světě. Arašídy se staly oblíbenými nejen díky jedinečné chuti, ale také pro pozitivní vliv na lidské zdraví.

Zdravotní výhody

Redukce hmotnosti - arašídy jsou vynikajícím zdrojem bílkovin, vlákniny a nenasycených tuků, takže se skvěle hodí jako svačinka, která navozuje pocit nasycení a pomáhá tak předcházet přejídání. Obsažená vláknina je prospěšná pro trávicí systém a zpomaluje vstřebávání cukru a tuku, čímž tělu pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi. Přes 80% tuků v arašídech je považováno za užitečné tuky. Mononenasycené tuky jsou nezbytné pro zdravé srdce a regulují hladinu cukru v krvi. Polynenasycené tuky regulují hladinu cholesterolu v krvi a snižují riziko kardiovaskulárních onemocnění.
Účinné antioxidanty - arašídy jsou nabité antioxidanty, které chrání buňky před škodlivými účinky volných radikálů a mohou hrát důležitou roli při snižování rizika chronických onemocnění.
Kardiovaskulární systém - výzkumy amerických univerzit prokázaly, že arašídy, pokud jsou konzumovány jako součást zdravé stravy, mohou snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění o 21% ve srovnání s průměrnou americkou stravou. Ve srovnání s dietou s nízkým obsahem tuku bylo riziko sníženo o 12%.
Cukrovka 2. typu - studie z roku 2002 publikovaná v časopise Journal of the American Medical Association naznačuje, že pravidelná konzumace arašídů a dalších ořechů může snížit riziko vzniku cukrovky 2. typu. Riziko vývoje diabetu bylo u žen, které do svého jídelníčku pravidelně zařazovaly ořechy a arašídy, sníženo téměř o 30%.
Zdroj hořčíku - jíst potraviny jako arašídy, které jsou bohaté na hořčík, mohou snížit riziko mrtvice. Závěry ze studie z roku 2012 v časopise American Journal of Clinical Nutrition ukazují, že konzumace 100 mg hořčíku denně může snížit riziko mrtvice až o 9%. Toto množství hořčíku je obsaženo v pouhých 55 g arašídů!

Pěstování

Arašídy jsou semena podzemnice olejné, která se vysazuje v písčité půdě a vyžaduje teplé, mírné podnebí a 4-5 měsíců bez mrazu. Po této době je připravena na sklizeň. Zemědělci využívají rypadla, která dokáží podzemnici vyorat i s kořeny (arašídy rostou na podzemní části rostliny). Pak už jen stačí rostlinu zbavit přebytečné zeminy a nechat ji vyschnout. Arašídy ve skořápce se speciálními stroji otrhají a pak míří rovnout do obchodů nebo k dalšímu zpracování, kdy je odstraněna skořápka, slupka a arašídy se upravují pražením.

Arašídové máslo

Pokud máte rádi arašídové máslo, stačí vzít arašídy a pomocí tyčového mixéru je pár minut mixovat. Takto vyrobené máslo je čerstvé, bez přidaných konzervantů a minimálně o polovinu levnější, než když si ho koupíte v obchodě. Jediné co potřebujete, je 5 minut času a tyčový mixér.

Kde koupit kvalitní arašídy?

Na našem e-shopu nabízíme pražené loupané arašídy té nejvyšší kvality. Neobsahují žádné konzervační látky a především nejsou solené, takže je lze použít i na přípravu výše zmíněného arašídového másla. Zakoupit si můžete praktická balení po 250 g za cenu 35 Kč. Velkou pozornost věnujeme především zákaznickému servisu. Každá objednávka je přidělena konkrétnímu zaměstnanci, který Vás celým procesem vyřizování provede a bude Vám po celou dobu k dispozici. Naším hlavním cílem je Vaše spokojenost a důvěra.
Vstoupit do e-shopu >>
Arašídy pražené 250 g
druhy arašídů
podzemnice olejná
sklizeň arašídů
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 2526 kJ
604 kcal
Tuky: 50 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 9.2 g
Sacharidy: 12 g
z toho cukry: 3.4 g
Bílkoviny: 25.3 g
Sůl: 0 g

0