+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Dýňová semínka

Dýňová semínka jsou ve světě daleko populárnější, než je tomu v České republice. Nejčastěji se upravují pražením a slouží jako příjemné občerstvení. Jsou také běžnou součástí mexické kuchyně. Někdy je bohužel na škodu, že valná většina kuchyňského zpracování degraduje zdravotní benefity dýňových semínek. Úprava smažením, pečením a přidáváním soli není příliš šetrná ke zdraví prospěšným látkám, které semínka obsahují.

Zdravotní výhody

Spousta hořčíku - dýňová semínka mají výjimečně vysoký obsah hořčíku, jeden ze sedmi esenciálních makrominerálů. Dvě lžíce obsahují 25% denní doporučené dávky. Hořčík hraje důležitou roli ve více než 300 enzymatických reakcích v těle, včetně metabolismu potravy a syntéze mastných kyselin a bílkovin. Je také nezbytný pro správné fungování svalů. Nedostatek hořčíku, zejména u starších lidí, je spojen s inzulínovou rezistencí, metabolickým syndromem, koronárním onemocněním srdce a osteoporózou.
Zdravé srdce a játra - dýňová semena jsou bohatá na Omega 3 a 6 mastné kyseliny, antioxidanty a vlákninu. Tato kombinace má přínos jak pro srdce, tak pro játra. Vláknina pomáhá snižovat celkové množství cholesterolu v krvi a snižuje riziko srdečních onemocnění. Omega-3 může také snížit hladinu cholesterolu v krvi, zamezuje tvorbě mastných kyselin na stěnách tepen a mírně snižuje krevní tlak.
Bojujte proti nespavosti - semínka jsou bohatým zdrojem tryptofanu, což je aminokyselina. Tryptofan byl používán k léčbě chronické nespavosti, protože tělo jej přeměňuje na serotonin (hormon "cítím se dobře") a melatonin ("hormon spánku"). Studie publikovaná v Nutritional Neuroscience naznačuje, že konzumace tryptofanu z dýňových semínek spolu se zdrojem sacharidů byla srovnatelná s farmaceutickými přípravky na léčbu nespavosti. Pokud tedy trpíte nespavostí, zkuste si dát před spaním pár dýňových semínek spolu s trochou ovoce, podpoříte tak tvorbu melatoninu (hormon spánku).

Kuchyňské využití

Na internetu jistě najdete spoustu receptů na restovaná, smažená a pikantní dýňová semínka. Pokud chcete něco trochu zdravějšího, zkuste je přidat do jogurtů, müsli nebo salátů. Rozhodně se neztratí ani v ovocných nápojích. Stačí je pořádně rozmixovat a máte super přísadu do smoothies. Nejen že nápoji dodáte lahodnou chuť, získáte i vitamínovou bombu plnou minerálů a antioxidantů. S dýňovými semínky zkrátka nemůžete šlápnout vedle.
Vstoupit do e-shopu >>
Dýňová semínka 500 g
tykvová semínka
dýně - tykev
pole plné dýní
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 2563 kJ
613 kcal
Tuky: 49 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 8.6 g
Sacharidy: 10.8 g
z toho cukry: 2.6 g
Bílkoviny: 30.5 g
Sůl: 0.07 g

0