+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Moruše bílá

Morušovník má k České republice poměrně zvláštní pouto. Před několika desítkami let byly v naší krajině tyto stromy velmi populární a plody se řadily mezi nejoblíbenější ovoce. Vysazovaly se kolem cest, tvořily aleje a dokonce i velké sady. Zlatá éra pěstování v našich krajinách je ta tam. Leckde však rostou letité morušovníky v parcích či alejích. Ústup ze slávy však není spjat pouze s Českou republikou, ale týká se prakticky celé Evropy. Kdysi byly velmi oblíbené prakticky po celé Evropě, ale dnes na ně narazíte stěží. Přitom se mohou pyšnit širokou škálou léčivých účinků. Neoplývají ovšem jen zdravými plody. Známá je skutečnost, že housenky bource morušového se neživí ničím jiným než listy morušovníku. Starší stromy navíc slouží jako okrasné dřeviny, protože bývají zajímavě pokroucené a sukovité.

Zdravotní výhody

Prevence rakoviny - moruše jsou dobrým zdrojem resveratrolu, silnou rostlinnou živinou, která dle výzkumů slouží k prevenci rakoviny. Obsahuje vysoké množství antioxidantů, které brání růstu nádorových buněk.
Regulace hladiny cukru v krvi - moruše obsahují látky, které podporují vyváženou hladinu cukru a kontrolu hladiny cukru v krvi u diabetiků. Přítomné flavonoidy brání u pacientů "špičkám" v hladině cukru. Takže je vysoce efektivní k tomu, aby se zabránilo komplikacím u diabetických pacientů.
Zdravé srdce - konzumace moruše se ukázala jako prospěšná pro zdraví srdce. Posiluje nervový systém a snižuje špatný cholesterol a tím zabraňuje zablokování průtoku krve. Takto je velmi účinná v prevenci infarktů a mozkových příhod.
Bojujte s chřipkou a nachlazením - moruše je bohatá na vysoký obsah vitamínu C a flavonoidů, které přirozeně podporují imunitní systém a tím chrání naše tělo před chřipkou, kašlem a nachlazením. Také pomáhá s problémy gastritidy a chronické hepatitidy.

Kuchyňské využití

Dnes již slavná éra oblíbenosti moruší pomalu upadá. Ale dříve bylo jejich využití rozmanité – plody velké až 2 cm se zpracovávaly a byly i oblíbeným ovocem na přímý konzum. Dělaly se z nich vína, džemy, kompoty a šťávy. Z bílých plodů se vyráběl dokonce i mošt. Sušené se skvěle hodí jako zdravé mlsání během dne. Zkuste je přidat do zapékaných pokrmů, müsli nebo cereálií. Pokud chcete sladit přírodní cestou, použijte moruši, která dříve nahrazovala umělá sladidla.
Vstoupit do e-shopu >>
Moruše bílá 250 g
sušená nesířená moruše
sušená moruše bílá bez cukru
jak roste moruše bílá
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 1359 kJ
325 kcal
Tuky: 3 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 0.5 g
Sacharidy: 78 g
z toho cukry: 45 g
Bílkoviny: 10 g
Sůl: 0.03 g

0