+420 704 384 480

(po-pá: 8-16 hod)

info@mikoma.cz

Slunečnicová semínka

Za místo původu slunečnice se dnes považují Spojené státy. Z vykopávek je prokázáno, že již kolem roku 2000 př.n.l. ji záměrně pěstovali původní obyvatelé Ameriky a byla hlavním zdrojem obživy. V 16. století byla objevena evropskými průzkumníky a poslána do Evropy. Nicméně velmi dlouho sloužila pouze pro dekorativní účely. Postupem času se začala využívat i její semínka a tak mohlo začít masivní rozšiřování slunečnice po celém světě. Dnes se jedná o jedno z nejdostupnějších rostlinných semínek. Těžko budete hledat zemi, kde by se nepěstovala.

Zdravotní výhody

Zdroj hořčíku - nedostatek hořčíku může vést k řadě zdravotních problémů, které ovlivňují kardiovaskulární, nervový a imunitní systém. Pro správnou funkci svalů a pevné kosti je také potřeba hořčík. Hrstka slunečnicových semínek Vám dodá více než 25% doporučené denní dávky tohoto prvku a ochrání mozek, srdce a svaly před nepříznivými vlivy.
Kardiovaskulární systém - semena slunečnice obsahují dvě živiny, které podporují kardiovaskulární systém - vitamín E a kyselinu listovou. Čtvrt hrnku slunečnicových semen obsahuje více než 60% doporučené denní dávky vitamínu E. Tento základní vitamín má antioxidační účinky a snižuje pravděpodobnost vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Kyselina listová je dalším výrazně zastoupeným prvkem, který má významný vliv na zdraví srdce a oběhové soustavy.
Zdroj selenu - slunečnicová semínka obsahují velké množství selenu, což je jeden ze základních prvků. Studie zjistily, že má silné antioxidační účinky a pomáhá bojovat proti otokům v těle. Nedávno bylo také prokázáno, že hraje důležitou roli pro správnou funkci štítné žlázy. Selen je znám svou schopností podporovat opravu DNA v poškozených buňkách.

Kuchyňské využití

Semínka slunečnice se hodí do jogurtů, cereálií, müsli a granol. Zkuste je použít do buchet, koláčů nebo pečiva, kterým dodají křupavost. Také bychom Vám doporučili vyzkoušet slunečnicové máslo, které je velmi podobné tomu arašídovému a je k sehnání v některých obchodech, nicméně příprava není složitá a můžete si ho vyrobit i v domácích podmínkách. Pokud v semínkách chcete zachovat všechny zdraví prospěšné látky, vyhýbejte se pražení a solení. Takto zpracovaná semínka jsou spíše nezdravá.
Vstoupit do e-shopu >>
Slunečnicová semínka 500 g
seminka slunečnice loupaná
seminka slunečnice dekorace
slunečnicové pole
Nutriční hodnoty na 100g
Energetická hodnota: 2370 kJ
566 kcal
Tuky: 45 g
z toho nasycené mastné kyseliny: 5.6 g
Sacharidy: 20 g
z toho cukry: 1.7 g
Bílkoviny: 19 g
Sůl: 0.2 g

0